ISO 22301 Belgesi Nedir Nasıl Alınır?
ISO 22301 Belgesi ISO tarafından yayınlanan İş Sürekliliği Yönetim Sistemi standardının işletmede uygulandığının kanıtlayan uluslararası bir belgedir. Bu standart, organizasyonların beklenmedik durumlar, krizler ya da kesintiler karşısında işlerini kesintisiz bir şekilde sürdürebilmelerini sağlamak amacıyla oluşturulmuştur.
ISO 22301 belgesine sahip olan kuruluşlar, doğal afetler, siber saldırılar, tedarik zinciri sorunları veya diğer ani kesintiler gibi kriz anlarında bile faaliyetlerini sürdürebilecek yapıdadırlar. Bu belge, yalnızca büyük şirketler için değil, aynı zamanda küçük ve orta ölçekli işletmeler için de iş sürekliliği stratejilerini geliştirmek ve operasyonel riskleri en aza indirmek için büyük bir avantaj sağlar.
ISO 22301 Belgesi bir kuruluşun olası risklerini belirlemesine, iş sürekliliği stratejilerini belirlemesine, kesinti sonrası hızlı bir şekilde toparlanmasına ve müşteri güvenini sağlamlaştırmasına yardımcı olur. Ayrıca, işletmelerin daha dayanıklı ve sürdürülebilir bir yapıya sahip olmasını sağlarken, güvenilirliklerini artırır ve kriz anlarında dahi iş ortaklarına karşı sorumluluklarını yerine getirebileceğini gösterir.
ISO 22301 Belgesi Nasıl Alınır?
ISO 22301 belgesi kuruluşun belirli bir iş sürekliliği yönetim sistemi oluşturması ve bu sistemin etkinliğini akredite belgelendirme kuruluşu denetiminde kanıtlaması ile alınır. Akredite Belgelendirme süreci, belirli aşamalardan oluşur ve şirketin iş sürekliliği süreçlerini sağlam bir yapıya kavuşturması için özenle yürütülmesi gereken adımlar içerir. ISO 22301 belgesini almak isteyen işletmelerin izlemesi gereken adımlar şu şekildedir:
DevamıEn Kısa Sürede Geri Dönüş Yapılacaktır.